Tasarımcının Ürünleri

Pierluigi Cerri

Pierluigi Cerri Milano Polytechnic Üniversitesi’nden mezun oldu. 1974’te Gregotti Associates’in teşvik ortağı oldu. Alliance Graphique Internationale üyesidir ve 1976’da Venedik Bienali’nin imajı için görevlendirildi. “Casabella” ve “Rassegna” dergilerinin editörü oldu. Bonn’da Kunst-und Ausstellungshalle imajını iyileştirdi ve Venedik’te Grassi Sarayı’nın imajından sorumlu oldu. Electa, Einaudi, Bollati Boringhieri, Fabbri, Bompiani, Skirà gibi en önemli İtalyan yayınevleri için bazı editöryel koleksiyonların tasarımını iyileştirdi. “Lotus International”, Abitare, Domus, l’Espresso revizyonlarında işbirliği yaptı ve Electa tarafından “Pagina” grafik tasarım koleksiyonu ile görevlendirildi. Milano’da 1974 yılında Le Corbusier tarafından yayınlanan “Vers une architecture”nin İtalyan sürümü için Pierluigi Nicolini ile küratörlük yaptı ve Milano’da 1983 yılında Electa için “Pubblicità d’autore”nin küratörlüğünü yaptı.

 IDZ (Berlin), Palazzo della Promotrice delle Belle Arti (Turin), Centre Georges Pompidou (Paris), Palazzo a Vela (Turin), Design Zentrum (Stockyard ve Berlin), Sogetsu Kaikan (Tokyo), Lingotto (Turin), Museo de Arte Contemporaneo (Madrid), Brera Academy (Milano), Science Museum (Londra), Forte del Belvedere (Floransa), Kunst-und Austellungshalle (Bonn), Grassi Sarayı (Venedik), Palazzo Reale (Milano), Nationalgalerie (Berlin), Moderna Museet of Stockholm, Moderna Art Museum (Paris), Milano Trienali gibi en önemli müzelerde birkaç aksesuar tasarladı.

Gregotti & Associates ile birlikte Bélem Kültür Merkezi (Lizbon), Milanese Bicocca’da Pirelli’nin dönüşümü ve Seville’deki evrensel sergi alanının düzenlenmesi gibi mimarlık yarışmalarında birinci oldu. 1998’de Alessandro Colombo ile birlikte Lizbon Expo kamu alanları işaret sistemleri, pavyon ve geçici yapıları projesinin küratörlüğünü yaptı; Milano’da Marino Sarayı’nı yeniledi ve yeni Trussardi mağazalarını planladı. “Costa Classica”, “Costa Romantica” ve “Costa Vittoria” yolcu gemilerini ve Uluslararası Süper Yat Ödülünü getiren Blue Velvet yat motorunu tasarladı. Prada kurumsal kimliğinin küratörlüğünü yaptı. Italia 90, Ferrari Auto, Lingotto, Pitti Immagine, Unifor, iGuzzini ve Fratelli Guzzini, Grassi Sarayı, Pirelli ve Saras için görsel kimliği detaylandırdı. Unifor B&B Italia, Poltrona Frau, Fontana Arte, Arflex, Molteni & C., Fusital için bazı objeler çizdi ve Rai3 ve Rai2 için sahne kurulumları planladı. Alenia, FIAT, Merloni ve sergi sistemleri ve aksesuarlar planladığı Grandi Stazioni ile işbirliği yaptı.

1994’te Industrie Forum Design Hannover’dan iyi endüstriyel tasarım için “İyi Endüstriyel Tasarım Ödülü”; 1995’te Unifor’un grafik imajı için “Compasso d’Oro” ödülünü aldı.

1998’de Pierluigi Cerri ve Alessandro Colombo mimarlık, endüstriyel tasarım, grafik ve iç tasarım, denizcilik tasarımı ve müze aksesuarları alanlarında çalışan Studio Cerri & Associates’i yarattı.